Update Valencia :) - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu Update Valencia :) - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu

Update Valencia :)

Door: Annicky

Blijf op de hoogte en volg Annicky

12 Februari 2016 | Spanje, Valencia

Alweer een dikke week voorbij, dus ik dacht het is weer tijd voor een nieuw reisverhaal! Ik ben sinds deze week officieel ingeschreven voor al mijn vakken, dus heel fijn dat alles geregeld is :) Ik heb besloten Spaans A2 hier te volgen in Valencia in plaats van nogmaals A1 wat de international office mij aanraadde. A1 is was te makkelijk, A2 zal daarentegen wel een uitdaging gaan worden. Maar aangezien mijn vakken op de uni niet zo heel moeilijk zijn kan ik hier mijn tijd in steken. De studie is verder veel schoolser, voor sommige vakken moet ik verplicht aanwezig zijn en bij een vak moest ik een literatuurstudie in de klas gaan lezen, dat zal je op de TU nooit zien, haha. Verder ben ik vorige week vrijdag wezen stappen in Mya, een hele vette club onder de Ciudad de les Arts i les Ciències. Wat je moet weten is dat het Spaanse stapleven heeeeel laat begint, namelijk pas rond half 3 ’s nachts! We hadden met een aantal mensen in mijn appartement afgesproken om te gaan ‘indrinken’. Rond 23:00 uur was iedereen hier en om 2 uur zijn we naar de club gegaan met de taxi. Aangezien je hier in Spanje veel later eet (namelijk rond 21:00 /22:00 uur) kan je het wel volhouden, toch ga ik liever uit op de NLse tijden, dan heb je ook nog iets aan de dag erna. Ik lag nu pas om 7 uur ’s ochtends op bed, haha. De zaterdag heb ik dus niet veel gedaan, ik ben met Maren naar het centrum geweest en hier hebben we wat geshopt.

Zondag zijn we met ESN (een Erasmus organisatie) naar Bioparc geweest, een hele grote dierentuin in Valencia. Heel leuk, ik zag hier allerlei dieren die ik nog niet eerder had gezien: giraf, olifant, leeuwen, hyena’s, neushoorn, etc. Het was heel leuk! Daarna zijn we naar Albufera geweest, een meer onder Valencia waar je de zonsondergang kan bekijken. Dit was erg mooi. Het enige nadeel was dat het die dag hard waaide en het daardoor ’s avonds ook snel afkoelde, dus nadat de zon onder was gegaan hebben we snel de bus teruggepakt om weer op te warmen en wat te eten. Maandag een beetje chill gedaan, had pas in de middag les. We hadden afgesproken maandagavond tapas met zijn allen te gaan eten, we waren met 10 man en hadden allemaal ons eigen gerechtje bereid. Je tapasboekje kwam dus goed van pas tante Anita :D. Dit was erg gezellig, heb een leuk groepje mensen hier al leren kennen! Dinsdagavond ben ik naar Natura dub geweest, een pub waar heel veel Erasmus studenten komen: de straat stond vol mensen. Gisteravond zijn Maren en ik met een aantal nieuwe mensen wezen stappen in Le Premier. Ook een hele leuke club. Een grappig weetje is dat we onder andere met twee Poolse jongens waren die heel goed konden salsa dansen! Ze vertelden dat alle mannen in Polen kunnen dansen en dat ze het jammer vinden bekend te staan als het land van alcoholisme. Dus leuk weetje hè!

Vanmiddag nog even naar school en dan is het weer weekend! We willen zaterdag carnaval gaan vieren in Benimaclet (een wijk in Valencia), kan ik het hier toch ook nog een beetje meemaken. Ben benieuwd, heb er zin in :)

Trouwens, ik hoorde dat het niet lukte om bij mijn vorige reisverhaal reacties te plaatsen (lukte mij ook niet meer btw), ik kreeg het niet gemaakt en hoop dat het nu wel lukt! Anders kan je me ook altijd een mailtje sturen natuurlijk :) Ik zal bij dit verslag een aantal foto’s toevoegen van Bioparc en de zonsondergang bij Albufera!

Dat was het weer, hasta luego!

Ps. Klik weer even op foto's links van dit scherm, anders kan je ze niet allemaal zien!

  • 12 Februari 2016 - 13:56

    Annicky :

    Het is me gelukt deze reactie te plaatsen! Dus als het goed is moet het nu wel lukken :)

  • 12 Februari 2016 - 15:46

    Jose Van Den Hurk:

    Heey annicky wat ben je goed bezig super meisje . Leuk dat je het daar goed naar je zin hebt en de carnaval ook goed Door gekomen??.leuk dat er daar van die leuke lieve mensen zijn waar je gezellig mee op stap kunt gaan. heel veel succes met school en natuurlijk de gezelligheid van iedereen, tot horens veel liefs xx

  • 12 Februari 2016 - 21:54

    Anita:

    Hoi Annicky,
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en
    Leuk om te horen dat het tappasboekje als van pas is gekomen
    Als ik je verslagen zo lees denk ik niet dat je ook nog aan puzzelen toekomt,
    Maar och, dat kan straks in Nederland ook nog wel

  • 14 Februari 2016 - 13:41

    Riareijers:

    Hoi Annicky,

    Wat leuk om al je verslagen te lezen. En wat leuk dat je al zoveel mensen heb ontmoet. En het uitgaan is denk toch wat anders als in nederland.
    En het weer zal je zeker goed, hier valt op dit moment wat natte sneeuw.
    Geniet met al die lieve mensen om je heen
    Liefs, Ria

  • 15 Februari 2016 - 11:27

    Monique:

    Hé Annicky,

    Wat heerlijk om te lezen allemaal; lekker stappen, tapaatjes eten, naar de dierentuin......Was jij nou voor jouw studie in Valencia???? Geniet er met volle teugen van, is toch een geweldige opportunity!
    Ennnnuhhh wat al die (Poolse) mannen zeggen moet je niet allemaal geloven (haha).

    Veel plezier en zonnige winterse groetjes uit Ollanda,

    Stefan en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annicky

Hee lieve familie en vrienden, Via deze site zal ik jullie updaten over mijn avonturen in Valencia en kunnen jullie ook wat foto's zien van deze prachtige stad. Adios amigo's, xxx Annicky

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 4803

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Adventures in Valencia

Landen bezocht: