Al een maandje in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu Al een maandje in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu

Al een maandje in Valencia!

Door: Annicky

Blijf op de hoogte en volg Annicky

28 Februari 2016 | Spanje, Valencia

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb laten horen, dus laat ik daar maar eens verandering in brengen! Waarbenjij.nu doet het soms niet helemaal, waardoor ik vaak niet kan reageren op jullie reacties, bij deze wil ik jullie laten weten dat ik het heel leuk vind om reacties te krijgen :D!

Oke, wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen paar weken. Ik zit hier sinds gister een maand en kan zeggen dat ik nu redelijk gewend ben in Valencia, de doordeweekse dagen zijn een beetje routine geworden, net zoals in NL. Op staan, wat dingetjes doen voor school, naar de uni, keertje hardlopen, et cetera. De weekenden probeer ik vol te plannen met nieuwe dingen! Zo ben ik vorige week naar Castillo de Xativa geweest, waar een prachtig kasteel staat met mooi uitzicht. Spanje is een erg mooi land. Veel bergen, palmbomen, blauwe luchten, en natuurlijk een prachtige zee. Ook zijn er heel veel kastelen op de puntjes van de bergen, leuk om die te bezoeken! Na het kasteel bezocht te hebben in Castillo de Xativa zijn we naar een parkje gereden om te lunchen. Het weer was niet zo heel warm, maar als de zon doorkwam kon je lekker genieten. Het parkje had ook mooie meertjes. Daarna door naar een viewpoint, we moesten (net zoals bij het kasteel van Xativa) helemaal naar boven lopen. Toen was het uitzicht alleen wat teleurstellend, want ze beloofden een mooie waterval, alleen stelde deze niet veel voor, haha. Wel heb ik een foto toegevoegd van het uitzicht over het stadje (onderweg naar boven genomen), dit uitzicht vond ik wel heel mooi. Daarna zijn we teruggereden naar Valencia en heb ik in de avond niet veel meer gedaan, na zo’n dag ben je best wel moe en ik moest de volgende dag weer vroeg op voor de Color Run. Bij de Color Run ga je 5 km ‘hardlopen’ (lees: lopen) en wordt er muziek afgespeeld en gegooid met allerlei soorten kleuren. Achteraf was er een festival. Was een leuke dag!

Vorige week zaterdag kreeg ik een berichtje van Caroline, ze wilde samen met Stephan die week naar Valencia komen! Super leuk, dinsdagavond kwamen ze aan en zaterdagochtend zijn ze weer terug naar Eindhoven gevolgen. Woensdagmiddag hebben we lekker samen geluncht in het oude centrum van Valencia en een beetje rondgelopen in het zonnetje :), daarna hadden we afgesproken om vrijdagavond bij mij tapas te eten. Maren was er ook bij en we hebben leuk bijgekletst. Was een leuk avondje!

Gisteren ben ik naar Calpe en Alicante geweest. We wisten niet zo goed wat we dit weekend wilden doen, omdat het weer wat minder werd (13 graden met regen). Maar Maren en ik vonden het wel leuk om iets te doen en besloten mee te gaan met Happy Erasmus naar Calpe en Alicante. Een zeer goede beslissing. Het was een super dag, zo’n mooie uitzichten. In Calpe hebben we een rots beklommen en hadden we aan de ene kant uitzicht over de oneindige zee en aan de andere kant uitzicht over de bergen en het stadje zelf. Maren en ik hebben de rots beklommen en toen een uitzichtje gekozen om te lunchen. Daarna weer naar beneden en werd het weer kouder en regenachtiger, dus hebben we met wat andere meiden wat warms gedronken aan het strand. Toen zijn we doorgegaan naar Alicante. Ik had niet verwacht dat het zo’n leuk stadje zou zijn. Heel relaxed sfeertje. We hebben hier ook een kasteel bezocht met uitzicht over Alicante, de bergen en de zee. Echt heel mooi. We kregen hier een guided tour, maar deze was wel in het Spaans. Ik begreep voor 30% waar de vrouw het over had, maar gelukkig kon Maren het voor mij vertalen. De vrouw kon heel leuk vertellen en had grappige verhaaltjes. Een verhaal ging over een koning en een prinses. De prinses wilde trouwen met een Arabier, maar de koning keurde dat af en zei: pas als het sneeuwt in Alicante mag je met hem trouwen (wat dus nooit gaat gebeuren). De Arabier besloot witte bloemetjes te verspreiden door heel Alicante, zodat het leek alsof het gesneeuwd had. Toch keurde de koning het af en toen besloot de prinses zelfmoord te plegen, waarna de koning ook niet meer wilde leven. De rots, waar het kasteel op staat, is toen gaan vervormen tot het gezicht van de koning (zie de foto), zodat het volk nooit zou vergeten wat er gebeurd was in die tijd…

We zijn Alicante wat doorgelopen en wat blijkt is dat de plaatselijke bevolking iedere zaterdag om 2 uur ’s middags al uitgaat. Ze gaan naar de restaurantjes en bestellen tapas en drank, grappig om te zien dat zij hier in de middag al beginnen met feesten! (Dat is beter dan half 3 ’s nachts wat normaal is hier in Spanje :P). Om 19.00 uur zijn we met de bus weer teruggegaan naar Valencia en we waren om half 10 weer thuis. Vandaag heb ik een chilldagje, denk dat ik zo even ga hardlopen en daarnaast Spaans ga leren. Vanavond is de officiële opening van Las Fallas met een vuurwerk show, daar wil ik ook naartoe gaan. En dan morgen weer een weekje school :)

Dat was het weer, voor foto’s weer even links van deze pagina klikken, anders kan je ze misschien niet allemaal zien.

Liefs xxx

  • 28 Februari 2016 - 14:37

    Marloes:

    Hi Annicky, leuk om je verhalen te lezen! Leuk ook dat Caroline en Stephan langs zijn geweest. Volgens mij vermaak je je daar wel! Geniet ervan!
    X Marloes

  • 28 Februari 2016 - 19:01

    Jose Van Den Hurk:

    Heey annicky wat fijn om weer op de hoogte te zijn. Leuk dat we zo mee kunnen genieten ook leuk dat er familie er was, lekker weer bij kletsen . Ook knap dat je daar aan het hartlopen ben ,zo hou je je conditie wel op peil.nou we horen weer snel van je lieve gr van ons xx

  • 02 Maart 2016 - 14:05

    Mechelien Van Den Heuvel:

    Hoi Annicky,

    Leuk jouw verhalen wat je meemaakt in het weekend. Genoten van je foto´s. Ik had nog nooit gehoord van het plaatsje Calpe. Het gezicht van de koning (rots)', de zonsondergang aan zee, de vogels, de tunnel naar de andere kant. Je bent ook heel sportief bezig. Annicky, je kunt wel merken, dat je het helemaal naar je zin hebt. Liefs Mechelien xxx

  • 16 Maart 2016 - 10:24

    Rik:

    Dag Annicky, goed om te horen, dat je je draai hebt gevonden in Valencia en dat het goed gaat met je studie en het uitgaan. Spanje is 'n mooi land waar veel is te zien. Wij zijn weer terug uit Indonesië, we hadden een leuke groep om mee te reizen en hebben Sumatra, Java, Bali en Lombok bezocht. Hartelijke groetjes, ook van André, Rik

  • 22 Maart 2016 - 12:58

    Annicky :

    Dankjewel voor jullie reacties :) Ik ben heel benieuwd hoe Indonesië was André en Rik! Fijn dat het een geslaagde reis was! Als jullie foto's hebben, stuur dan maar door! Of misschien nemen jullie ze mee naar volgend familieweekend? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annicky

Hee lieve familie en vrienden, Via deze site zal ik jullie updaten over mijn avonturen in Valencia en kunnen jullie ook wat foto's zien van deze prachtige stad. Adios amigo's, xxx Annicky

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 4801

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Adventures in Valencia

Landen bezocht: