Klaar voor de start? Af. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu Klaar voor de start? Af. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start? Af.

Door: Annicky

Blijf op de hoogte en volg Annicky

28 Januari 2016 | Spanje, Valencia

Nou, daar gaan we dan! Woensdagmiddag zouden we rond 2 uur vertrekken naar Schiphol, aangezien ik om 17:35 zal vliegen. In de ochtend ben ik nog even snel naar de kapper geweest en met mam de stad in om zomerschoenen te kopen en een grote rugtas. In de middag nog even lekker oerhollands gegeten, namelijk aardappelpuree, rode kool en stukje vlees. Eenmaal gearriveerd op Schiphol hebben Jorrit, mama en ik bij laPlace een lekkere cappucino gedronken en hebben rond 4 uur afscheid genomen. Mijn avontuur ging nu toch echt beginnen! De reis verliep heel soepel, om 20:00 uur was ik geland en ging ik snel naar de wc. Ik was in de veronderstelling dat ik de koffer toch pas over een uur zou krijgen, maar dit was een verkeerde gedachte! Gelijk nadat ik van de wc afkwam zag ik mijn groene buddy al liggen, op naar de metro! Een kaartje was zo gekocht en ik moest een klein half uurtje blijven zitten, om 20:45 was ik waar ik moest zijn: halte 'Aragon'. Ik stapte uit, sleurde mijn 23 kilo zware koffer en 10 kilo zware tas alle treden omhoog, ja die conditie komt zeker wel weer terug hier, haha. Ik keek rond en wist niet precies waar ik naartoe moest, dus liep ik maar een stukje de straat in tot ik aankwam bij de rotonde. Ik wist dat ik verkeerd was gelopen en pakte mijn mobiel erbij om te kijken waar ik naartoe moest. Opeens hoor ik: 'heee Annicky'. Dus ik dacht, wat krijgen we nou? Ik kijk op en daar staat Robin, een jongen die het eerste semester in Valencia heeft gestudeerd en hier nog tot en met zondag zal zitten. Ik had met hem contact gehad over de app over tips over Valencia, we zullen deze week ook nog iets drinken samen. Maar hoe toevallig is dat? Ik die verdwaald daar staat met mijn koffer midden in het grote Valencia en Robin die dan net toevallig in die straat woont. Ik vond het heel grappig. Gelukkig kon hij mij de weg wijzen en was ik zo bij Lena (het meisje waar ik de airBnB bij heb geboekt). Bij Lena is het heel chill, ze is een aardige meid en vertelde dat ze die avond wat vrienden had uitgenodigd voor spelletjes, dus dat hebben we die avond gezellig gespeeld en zijn toen rond 12 uur gaan slapen. Het is wel vreemd om opeens niet meer in je eigen bed te liggen, dus moest daar wel heel erg aan wennen, echt geslapen heb ik dus niet :P. De volgende ochtend hebben Maren en ik ontbeten en zijn we een Erasmus office gaan opzoeken. Maren is het Duitse meisje waar ik in Nederland al contact mee had opgezocht. Ik kan zeggen dat zij echt een talenknobbel heeft. Ze spreekt vloeiend Nederlands, Spaans, Engels, en natuurlijk Duits, allemaal zonder accent. Dat is echt niet normaal, ik stond er van te kijken. Maar wel heel handig natuurlijk dat zij makkelijk kan communiceren met de Spanjaarden, zo hebben we ook een goedkoop simkaartje kunnen regelen, om te kunnen bellen en internetten in Spanje. Verder heb ik zelf een beetje de stad verkent. Je komt best veel Nederlanders hier tegen, dus dat is grappig. Toen ik een beetje zoekende was bij de kathedraal zag ik opeens twee Nederlandse mannen naar me zwaaien die gister ook in hetzelfde vliegtuig zaten. Ze zaten lekker op het terrasje en ik ben er even bij gaan zitten. We hebben wat gekletst en gingen daarna weer ieder onze eigen weg. Ik ben nog even bij mijn appartementje gaan kijken waar ik vanaf zondagavond in kan. Ik denk dat ik een goede heb gekozen, hij ligt 1 straat achter de Blasco Ibanez, een hele grote straat in Valencia waar allemaal barretjes liggen enzo. Ik ben benieuwd naar zondag hoe het er van binnen uitziet! Ik ga het zien.

Oh ja, het was hier trouwens 20 à 21 graden :D ghehe
Vanavond wat eten met Maren en Lena en willen daarna naar een barretje gaan in de stad! Ik vermaak me tot nu toe goed :)

xxx

  • 29 Januari 2016 - 11:30

    Monique:

    Hé Annicky,

    Ohh, wat lekker 20 graden en op een terrasje zitten; genieten. Ik lees dat het allemaal soepel loopt; fijn! Ik wens jou een hele fijne tijd in Valencia en ga je zeker volgen.
    Morgen gaan we trouwens een dagje naar Maastricht met Fleur, het nichtje van Stefan. Alleen wordt het wel heel slecht weer; regen, regen, regen, kunnen we ruilen?

    Lieve groetjes,

    Monique (ook van Stefan)

  • 29 Januari 2016 - 13:39

    Renske:

    Klinkt goed! Gaat je allemaal makkelijk af zo te lezen! Have fun! Ennuh.. Niet zomaar met alle vreemde mannen zomaar iets drinken he?! :p

  • 29 Januari 2016 - 14:25

    Annicky :

    haha dat komt goed hoor Renske :P en ik zal het zonnetje jullie kant proberen op te sturen Monique, veel plezier alvast morgen :)

  • 29 Januari 2016 - 15:44

    Mechelien Van Den Heuvel:

    Hallo Annicky,

    Wat leuk jouw eerste reisverslag. Alles prima verlopen zo te lezen. Wat is de wereld klein, dat je al zoekende naar je adres een bekend iemand tegenkomt. En heerlijk weer, hier word het weekend niet zo best. Maar door jouw mailtje gaat ook de zon hier een beetje schijnen. Annicky nogmaals veel succes en een fijne tijd. Ik ga je zeker volgen.

    Liefs Mechelien een ook van Carel en Michiel

    P.S. foto's ook erg mooi

  • 29 Januari 2016 - 17:33

    Inge:

    Hey!!
    Wat een mooi begin! Ben heul jaloers op jouw heerlijke weer, perfect terrasjes weer:) geniet van je tijd in het mooie Vakencia!

  • 29 Januari 2016 - 23:53

    Jessica:

    Hey annicky,

    Superleuk om te lezen...klinkt nu al heel goed!! Wij hoorde van Ria dat je je afscheidsfeestje al had gehad. Wij zijn vandaag terug gekomen uit la palma...ook erg goed geweest maar dat hoor je allemaal nog wel.

    Heel veel plezier en succes maar volgens mij gaat dat wel helemaal goed komen!!

    X Jessica

  • 30 Januari 2016 - 10:41

    Annicky :

    Dank jullie wel voor jullie leuke reacties! Ik ga hier zeker genieten, tot nu toe gaat het allemaal goed in ieder geval :) En fijn dat het ook allemaal goed is geweest in La Palma Jessica, ben benieuwd naar de verhalen!

  • 30 Januari 2016 - 14:06

    Anita:

    Hoi Annicky,
    Fijn dat je goed bent gearriveerd en dat alles zo lekker vlot loopt,en dan ook nog eens zo n mooi weer.
    Ik ben jaloers!!!

  • 30 Januari 2016 - 21:57

    Jose Van De Hurk:

    Heey annicky fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, en leuk om te horen zo van je reisverslag een hele fijne tijd en sucses maandag xx José

  • 01 Februari 2016 - 13:38

    Caroline:

    Hoi Annicky,

    Wat leuk om te lezen dat alles nu al zo goed gaat en loopt!!

    Ik zag gisteren op fb foto's langs komen van de eerste dagen. En ik dacht zo die Annicky die ziet er sprankelend en happy uit! Echt heel erg leuk om te zien, het straalt helemaal van je af dat je het nu al ontzettend naar je zin hebt!

    Ga er ontzettend van genieten!!

    Liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annicky

Hee lieve familie en vrienden, Via deze site zal ik jullie updaten over mijn avonturen in Valencia en kunnen jullie ook wat foto's zien van deze prachtige stad. Adios amigo's, xxx Annicky

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4812

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Adventures in Valencia

Landen bezocht: