1e week Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu 1e week Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Annicky - WaarBenJij.nu

1e week Valencia

Door: Annicky

Blijf op de hoogte en volg Annicky

03 Februari 2016 | Spanje, Valencia

De 1e week Valencia zit erop! De eerste paar dagen heb ik met Maren doorgebracht, we hebben het centrum van Valencia bekeken, door het park gelopen en naar het strand geweest. Het strand is echt super groot! Had dat helemaal niet verwacht, maar wel erg fijn dus als de lente/zomer hier echt begint! Het weer is trouwens warm voor de tijd van het jaar, het is gemiddeld 20 graden, maar in de avond koelt het wel af! Een leuk weetje van Valencia is dat drank echt heel goedkoop is. Ik ging een glas rode wijn drinken op het terras en moest hiervoor 2 euro afrekenen. Ik dacht meteen dat het echt geen goede wijn kon zijn voor zo'n goedkope prijs, maar hij was heel lekker! Dus groot pluspuntje van Valencia :)

Zondagavond kon ik in mijn appartementje trekken en ik was positief verrast! Het appartementje is best groot, het heeft een woonkamer, keuken, 2 badkamers, 4 slaapkamers en twee balkonnen (waarvan 1tje grenst aan mijn kamer). Mijn kamer is ook groot en heeft veel lichtinval. Ik zal een aantal foto's van mijn appartementje toevoegen bij dit verhaal :) Ik heb gelukkig ook een heel leuk huisgenootje, Cedric heet hij en hij komt uit het Franse gedeelte van België. Ik heb met hem en een vriendin van hem al een paar keer gegeten. Gezellige mensen en spreken gelukkig heel goed Engels! Ik heb nog twee andere huisgenoten, namelijk 2 Spanjaarden. Eentje heb ik al ontmoet maar kan ik niet helemaal peilen. Hij is vaak weg van huis en is wat terughoudend, hij spreekt ook niet heel goed Engels. Mijn andere huisgenootje heb ik nog niet ontmoet. Hopelijk is hij ook een leuke gast!

Maandag moest ik naar het international office, zodat ik mijn mentor kon ontmoeten en mezelf kan inschrijven voor alle vakken. Ze hadden alleen niet duidelijk aangegeven waar ik moest zijn, dus ik liep een beetje verdwaald over de campus rond (die ook echt groot is en mooi). Ik kwam toen een Argentijns meisje, Luz, tegen die ook opzoek was naar de informatiemeeting. Samen kwamen we er gelukkig wel uit! Ik heb mijn student mentor ontmoet en ben die middag naar mijn eerste college geweest. Ik werd gewaarschuwd dat de Spaanse docenten waarschijnlijk niet goed Engels konden spreken, dit was echter niet het geval gelukkig, ze spreken tot nu toe goed Engels. Wat ook fijn is aangezien ik erachter ben gekomen dat mijn Spaans echt te basic is, dus ik heb er helemaal niks aan, haha. Hopelijk lukt het mij de taal wat beter onder de knie te krijgen, want zo kan je wel veel makkelijker contact maken. Verder zijn hier heeeeeel veel Duitsers. Eigenlijk is denk ik meer dan de helft van de Erasmus studenten Duits, ik had gehoopt dat er wat meer Nederlanders zouden zijn, maar ben er tot nu toe nog geen tegen gekomen. Ik kan gelukkig wel met Maren Nederlands praten en het Engelse niveau onder de studenten is goed, dus dat is prima.

Verder heb ik gisteravond met Cedric en een aantal van zijn klasgenoten crepes gegeten, omdat het de Franse feestdag Chandeleur was. Dat was gezellig, alleen was de voertaal voornamelijk Spaans, dus dat kon ik niet helemaal volgen. Daarna ben ik met Maren naar een welkomstparty van Erasmus geweest. Het stond bomvol met studenten. Dus genoeg mensen om te ontmoeten. Het voelt wel een beetje raar om maar op mensen af te stappen die je via via weer kent, maar het is de enige manier om mensen te leren kennen. Ik hoop dat ik over een paar weken een leuk groepje mensen ken waarmee ik activiteiten kan ondernemen. Erasmus organiseert in ieder geval leuke reisjes, volgende week is er eentje naar Barcelona en in maart is er eentje naar Sevilla. Vanmiddag gaan Maren en ik langs het kantoortje om ons in te schrijven voor een aantal activiteiten. Daarna maar eens een rondje gaan hardlopen denk ik :)!

Dit was het voor zover, ik zal ook wat foto's uploaden!

xxxx

Ps. Ik ben hier goed bezig want heb mijn rolgordijn al gemold. (haha)

Pps. Je kan via dit reisverslag niet alle foto's zien, dus klik even op Foto's links van dit scherm boven mijn profielfoto.

Pps. Degene die geïnteresseerd zijn in mijn adres in Valencia, het is als volgt: Carrer de Gorgos 6 door 11, 46021 València, España :)

  • 03 Februari 2016 - 12:23

    Bruur:

    Klinkt goed!
    Have fun and enjoy:)

    X

  • 03 Februari 2016 - 14:39

    Stacey:

    Wauw aniek! Zo stoer dit van je! Have fun pupke <3

  • 03 Februari 2016 - 16:11

    Rik:

    Dag Annicky, leuk om zo al je ervaringen en contacten te lezen. Valencia is echt leuk om te ontdekken. Veel plezier en 'n goede tijd met iedereen die je gaat ontmoeten en succes met je studie. Hartelijke groetjes, liefs Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annicky

Hee lieve familie en vrienden, Via deze site zal ik jullie updaten over mijn avonturen in Valencia en kunnen jullie ook wat foto's zien van deze prachtige stad. Adios amigo's, xxx Annicky

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4810

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Adventures in Valencia

Landen bezocht: